Adana Deri Enfeksiyonu Tedavisi, İmpetigo Hastalığı Tedavisi Adana, İmpetigo Tedavisi Adana, İmpetigo Adana, İmpetigo Doktoru, İmpetigo Tedavisi Adana, Deri Enfeksiyonu Adana, Deri Enfeksiyonu Tedavisi Adana, Cilt Hastalıkları Doktoru Adana, Deri Enfeksiyou Tedavi Fiyatları 2024

İmpetigo hastalığı tedavisi için Adana'da Uzm. Dr. Pınar Bozkurt dermatoloji kliniğinden randevu alabilirsiniz.

İmpetigo sık görülen, özellikle çocukları etkileyen, bakteriler tarafından oluşturulan bir deri enfeksiyonudur. Oldukça bulaşıcıdır. Hastalığın ortaya çıkmasını kolaylaştıran faktörler arasında fazla nem, sıcaklık artışı, kötü hijyen ve deri travmaları yer almaktadır. Genellikle yüz, boyun, el, kol ve bacak gibi vücudun açık bölgelerinde görülür. Lezyonlar sarı, bal renkli kabukların bulunduğu yaralar şeklindedir, bazen su dolu kabarcıklar da gelişebilmektedir. Tedavide ilk yapılması gereken zorlamadan, pomadlar yardımı ile yumuşatarak kabukların kaldırılmasıdır.

Tedavide antibiyotik kremlerin uygulanması önerilir. Şiddetli ve dirençli olgularda, ateş, halsizlik, iştahsızlık gibi bulguların bulunması durumunda ağızdan antibiyotikler de verilebilmektedir. Hastalık mikrobu bazı kişilerde perianal bölge (makat), koltuk altı ve burun deliklerine yerleşebilir. Özellikle tekrarlayan enfeksiyonlarda bu bölgelere de yerel antibiyotik krem kullanılması gerekir. Kişisel bakım ve hijyen kurallarına uymak çok önemlidir.

İmpetigo hastalığı bakteri kaynaklı meydana gelen bir cilt enfeksiyonudur. Streptokok ve stafılokok türü bakterilerin neden olduğu impetigo hastalığı bulaşıcı hastalıklar kategorisinde bulunmaktadır. Bu bakteriler ciltte bulunan sinek ısırığı, çizikler ve kesiklerden içeri girerek hastalığın oluşmasına sebebiyet verirler.

Yüz, kol ve bacaklarda görülen impetigo, halk arasında okul yarası olarak da bilinmektedir. İmpetigonun halk arasında okul yarası olarak adlandırılmasının nedeni ise genellikle okul çağındaki çocuklarda görülmesidir. Hastalık genellikle okul dönemindeki çocuklarda meydana geldiği belirtilirken; bu yaş grubundaki çocukların çizik, kesik ve sinek ısırığı gibi durumlar karşısında dikkatsiz davranması hastalığın kolayca yayılmasına ve salgın oluşturmasına neden olabilir.

İmpetigo hastalığı genellikle yaz aylarında görülmekle birlikte deride meydana gelen kesik, çizik ve sinek ısırıklarının olduğu dönemlerde meydana gelmektedir. İmpetigo hastalığına neden olan enfeksiyonun bulaşıcılık oranı oldukça yüksektir. Hastalık kişiden kişiye kolayca bulaşabileceği gibi kişinin böcek ısırığı veya döküntüyü kaşıması ile birlikte vücudun diğer bölümlerine yayılması da söz konusudur.

İmpetigonun 2-5 yaş arasındaki çocuklarda en çok görülen pyodermi (irinli deri) olduğu ifade edilmektedir. İmpetigo iki farklı grupta değerlendirilmektedir. Basit yüzeysel ve büllöz impetigo olarak iki gruba ayrılmaktadır.

Basit Yüzeysel İmpetigo

İmpetigonun en çok karşılaşılan türü olmakla birlikte genellikle okul çağındaki çocuklarda görülmektedir. Bu tip impetigoya streptococcus pyogenes ve staphylococcus aureus isimli bakterilerin neden olduğu belirtilmektedir. Öncelikle deride kızartılı papülloveziküler ile başlayıp içi su dolu kabarcıklara dönüşürler. Daha sonra bal renginde kabuklanma ile yavaş yavaş iyileşmeye başlar.

Büllöz İmpetigo

Bu tip impetigo daha çok yeni doğanlarda ve süt çocuklarında görülmektedir. Deride kızarıklıkla birlikte içi su dolu sarı kabarcıklar oluşur ve bu kabarcıklar irinleşerek kahverengi bir kan pıhtılaşması ile iyileşmeye başlar.

İmpetigo Hastalığı Neden Olur?

Bakteri kaynaklı meydana gelen impetigo hastalığının oluşumunda ailesel etkenlerden çevresel etkenlere kadar birçok unsur rol oynamaktadır. Streptokok ve stafılokok türü bakterilerin neden olduğu impetigo hastalığı böcek ısırıkları, doku travması, yaralanma, tırnak çekme, hayvan ısırıkları ve spontan gelişen nedenler sonucunda meydana gelmektedir.

İmpetigo Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

İmpetigo yüz, kol ve bacaklar başta olmak üzere vücudun çeşitli bölgelerinde meydana gelebilir. Hastalığa bağlı olarak meydana gelen su dolu kabarcıklar daha sonrasında su sızdırarak hastalığın kolayca yayılmasına neden olabilir. Hastalığın bir diğer önemli belirtisi de döküntülerdir.

İmpetigo hastalığının belirtileri ortalama 2-3 gün içinde ortaya çıkmaktadır. Kaşıntı, kızarıklık ve irinli kabarcık gibi çeşitli belirtilere yol açan impetigoda bu belirtilerden biri veya birkaçı daha şiddetli olabilir. Ancak hastada nefes darlığı, bilinç kaybı ve yüksek ateş gibi belirtiler gözlemleniyorsa bir an önce doktora başvurulmalıdır.

İmpetigonun Başlıca Belirtileri

+ İrinli kabarcıklar
+ Kaşıntı
+ Kızarıklık
+ Döküntü
+ Sıcaklık
+ Şişlik
+ Üzeri kabuk tutan ve su sızdıran yaralar

İmpetigo Hastalığı Nasıl Bulaşır?

Bulaşıcı hastalıklar kategorisinde yer alan impetigo, kişiden kişiye kolayca bulaşabilir. Aynı eşyaların kullanılması ve hasta kişi ile temasta bulunulması ile birlikte kolayca bulaşabilir. Sıcak ve nemli havalar impetigo hastalığının bulaşmasını kolaylaştıran unsurlardandır.

İmpetigo hastalığının bulaşması öncelikle ciltte meydana gelen çizik, yara veya böcek ısırmasına bağlı olarak gelişir. Böcek ısırmasının yanı sıra ciltte oluşan egzama impetigo hastalığına neden olan bakterilerin vücuda girişini kolaylaştıran etkenlerdendir.

İmpetigo hastalığının bulaşma riskine karşı birçok önlem bulunmaktadir. Öncelikle tırnakların kısa tutulması ve sık sık yıkanması önerilmektedir. Ciltte açık yaraların varolması durumunda bu yaraların bandajlanarak kapatılması ve bu yaraların kaşınmasının önlenmesi oldukça önemlidir. Çocuğunuzun veya ailedeki herhangi bir bireyin impetigoya yakalanması durumunda hastanın özel eşyalarının başkaları tarafından kullanılması önlemeli ve havlu, sabun, çarşaf gibi eşyalarını diğerlerinden ayrı tutmalısınız.

İmpetigo Hastalığı Tedavisi

İmpetigo belirtilerinin gözlemlenmesi durumunda öncelikle doktora başvurulmalıdır. İmpetigo tedavisinde genellikle antibiyotiklerden yararlanılmaktadır. Antibiyotik tedavisi impetigonun şiddetine bağlı olarak pomat yardımıyla veya ağız yoluyla kullanılabilir. Hafif seyreden impetigo tedavisinde pomat uygulaması yeterli olurken şiddetli seyreden impetigo tedavisinde ise antibiyotiklerim ağızdan alınması gerekmektedir.

İmpetigo hastalığının tedavi edilmesi durumunda yara bulunanan bölgelerde herhangi bir iz kalması söz konusu değildir. Ancak tedavi sürecinde yaklaşık 1-2 hafta boyunca yara oluşan bölgelerde kızarıklık devam edebilir. Kuruyan ve kabuk tutan yaralar zamanla kaybolur.

Pomat uygulaması ile tedavi edilen impetigo hastalığında antibiyotik uygulanmadan önce bölge su ve sabun ile iyice yıkanmalıdır. Yıkama esnasında yaraların kanaması ciddi bir sorun teşkil etmez. Pomat sürüldükten sonra yaralı bölge gazlı bezler ile sarılmalı ve iyice kapatılmalıdır.