Adana Siğil, Adana Siğil Tedavisi, Lazerle Siğil Tedavisi Adana, Adana Siğil Tedavisi Doktoru için Uzm. Dr. Pınar Bozkurt Dermatoloji Kliniğinden randevu alabilirsiniz.

Verru hastalığı ve tedavisi için Adana'da Uzm. Dr. Pınar Bozkurt dermatoloji kliniğinden randevu alabilirsiniz.

Siğil, Verru; HPV (Human papilloma virüsü) virusunun derinin üst tabakasını enfekte etmesiyle oluşan iyi huylu deri büyümesidir. En çok el ve ayaklarda görülse de tüm vücutta ortaya çıkabilir. Temas ile bulaşır. Verruka vulgaris en sık görülen tiptir. Parmaklarda, tırnak çevresinde ve el sırtında deri renginde, pürtüklü yüzeyli ve bazen üzerinde siyah noktalanmaların olduğu kabarıklıklar şeklinde karşımıza çıkar. Plantar verrü (ayak siğilleri) ayak tabanında yerleşir. Siğiller bu bölgede kabarıklıklar oluşturmazlar, daha çok düz yüzeyli ve içe büyüme gösterir tarzda yerleşirler, nasırla karıştırılabilir ve ağrı oluşturabilir. Plan verrüler (düz siğiller) her yerde görülebilmesine rağmen en sık yüzde yerleşir. Düz yüzeyli deriden hafif koyu renkte görülürler. Filiform verrü (Saplı siğiller) sıklıkla yüzde; ağız ve göz çevresinde ipliksi uzantılar şeklinde görülür.

Tedavi yöntemleri; hastanın yaşına, siğilin bulunduğu bölgeye, kalınlığına ve klinik tipine göre belirlenir. Başlıca tedavi yöntemleri; deri üst tabakasını eritici keratolitik ajanlar, kriyoterapi, lazer ve cerrahi yöntemlerdir. Çocuklarda herhangi bir tedaviye ihtiyaç olmadan yaklaşık 2 yıl gibi bir süre içinde kendiliğinden iyileşme görülebilir. Ancak tedavisiz bu dönemde hastalığın bulaşarak artabileceği unutulmamalıdır.

Siğil Nedir?

Sifilis/frenginin erken tanısı fiziksel muayene ve kan testi ile mümkün olur. Sifilisli hastalarda diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklar da geçmiş olabileceğinden hepsi için araştırma yapmak doğru olacaktır.

Sifilis cinsel yolla bulaşan bir hastalık olduğu için kişinin partnerin de muayenesi ve kontrolü gerekir. İyileşene kadar kişinin cinsel ilişkide bulunulmaması gerekir.

Erken dönemde tanı koyulduğunda bakteriyi öldürecek tedaviler ile kesin sonuç alınabilmektedir.

Siğil türleri nelerdir?

+ Ayak tabanına yerleşen siğiller (verruka plantaris): Genellikle tek, ağrılı, sert ve kabarık olur. Nasır ile karışabilirler. Hücrelerde çok sayıda virüs partikülleri bulunur. Yürüme ile ağrı artar. Ayak tabanı (planter) siğillerinin sayısı çoksa "mozaik verrü/siğil" adı verilir. Genellikle daha düz ve ağrısız olmaya eğilimlidirler.

+ Basit siğiller (verruka vulgaris): Basit siğil oluşumundan; HPV tip 2, nadiren de HPV tip1,tip 4 veya tip 7 sorumludur. Basit siğiller deri ve mukozalarda herhangi bir bölgede gözlenebilir. Atopik (alerjik bünyesi olanlar) bireylerde daha sık görülür ve genellikle birden fazla siğil oluşumu söz konusudur. Siğil oluşumunun en sık gözlendiği yer ellerdir. Tırnak yeme alışkanlığı olan kişilerde tırnak etrafına yerleşim de gözlenir. Basit siğiller deri renginden biraz daha koyu renkli kabarıklıklardır.

+ Düz siğiller (verruka plana): Düz siğillerin oluşumundan HPV tip 3, daha az oranda HPV tip 10, tip 27 ve tip 41 sorumludur. Daha çok yüzde, boyunda ve el sırtlarında yerleşir. Deriden hafif kabarık, 2-4 mm çaplı, üzerleri düz, hafif kızarık veya deriden biraz koyu renkli kabarıklıklar şeklide olabilirler. Tıraş olma ile sayıları artabilmektedir.

+ İpsi siğiller (filiform verüler): İpsi siğiller daha çok erkeklerde, yüz ve boyunda grup halinde yerleşirler. Üzerlerinde parmaksı uzantılar dikkati çeker.

+ Anogenital siğiller (anogenital verrüler): Genital siğiller en sık gözlenen cinsel yolla bulaşan hastalıklardandır. Lezyonlar genital bölgeye yerleşir. Çoğunlukla yetişkinlerde gözlenir. Ancak doğum sırasında anneden bebeğe geçmesi de söz konusu olabilmektedir. Ayrıca virüs bulaşmış iç çamaşırı havlu gibi eşyaların kullanımı ile de bulaş söz konusu olabilmektedir. Genital siğiller kadınlarda serviks (rahim ağzı) kanserine neden olabilmektedir. Bu nedenle hastaların iyi izlenmesi ve tedavilerinin yapılması çok önemlidir. Genital siğiller yerleştikleri alanda döküntü, lezyon oluşturabildikleri gibi hiç bir belirtiye neden olmaya da bilirler.

+ Oral siğiller (oral verrüler): Küçük, hafif deriden kabarık, pembe-beyaz kabarıklıklardır. Oral siğiller en çok yanağa, diş etine, dile ve sert damağa yerleşirler.

+ Ağaç adam hastalığı (epidermodysplasia verruciformis): HPV tip 5, 8, 9, 12, 14, 15, 17, 19 ile ilişkilidir. Bu özel klinik tabloda hastalar HPV enfeksiyonuna bir yatkınlık taşımaktadırlar. Olguların %25’inde genetik kalıtım söz konusudur. Ağaç adam hastalığı çocukluk çağlarında başlayıp ve ömür boyu devam edebilmektedir. Deri lezyonları, daha çok el sırtları, yüz ve uzuvlara yerleşen üzerleri düz papüllerdir (ciltte sınırları belirgin kabarıklık). Diğer siğillere nazaran daha düz bir yüzeye sahiptirler. Olguların %30-60’ında, özellikle güneş gören yerlerde skuamöz hücreli karsinomlar gelişebilmektedir.

+ Bağışıklık sistemi baskılanmış kişilerde HPV enfeksiyonu: Bağışıklık sistemi baskılanmış kişilerde, örneğin AIDS hastalarında, organ veya doku nakli geçiren kişilerde HPV enfeksiyonu daha sık ve yaygın gözlenebilmektedir. Bu kişilerde HPV enfeksiyonu kanser gelişme riskini arttırabilmektedir.