Adana Uyuz Tedavisi, Adana Uyuz Tedavisi Doktor, Adana Uyuz Tedavisi Doktorlar, Adana Uyuz Tedavisi Doktoru

Uyuz hastalığı ve tedavisi için Adana'da Uzm. Dr. Pınar Bozkurt dermatoloji kliniğinden randevu alabilirsiniz.

Uyuz (Skabies); kaşıntılı döküntülerle seyreden, toplu yaşam alanlarında ve daha çok kış aylarında yaygın görülen bulaşıcı, parazitik bir hastalıktır. Bulaştan 3-6 hafta gibi bir süreden sonra şikayet oluşmaya başlar. Özellikle geceleri artan, sıcak banyo ve duş ile şiddetlenen kaşıntı en önemli klinik bulgusudur. En sık görüldüğü bölgeler el parmak araları, el bileğinin iç yüzü, koltuk altları, kulak arkaları, bel bölgesi, ayak bilekleri, ayaklar, kalçalar, kadınlarda meme uçları ve erkeklerde genital bölgedir. Küçük kaşıntılı kabarıklıklar, su toplamaları ve kabuklu lezyonlar yapabilir.

Tedavi kişinin yaşına göre değişkenlik gösterir. Yerel tedaviler kullanıldığında ilaç tüm vücut bölgelerine uygulanmalıdır. Kullanılan çamaşır ve nevresimlerin 60 derecede yıkanması ve ütülenmesi gereklidir. Yıkanamayacak eşyaların ise ağzı bağlı olan bir poşet içerisinde 1 hafta saklanması gerekmektedir. Tedavi sonrasında hastalık bulgularının 2-6 hafta kadar devam edebileceği unutulmamalıdır. Aynı ortamda yaşayan tüm aile bireylerinin, o anda aktif şikayetleri olmasa bile aynı anda tedavi edilmesi gerekir.

Uyuz (Skabies)

Uyuz, tıptaki adı ile "skabies"in etkeni "sarcoptes scabiei" adında bir parazittir. Direkt temas ile kolayca bulaşır.

Uyuz; oldukça kaşıntı olan bir deri hastalığıdır, özellikle geceleri artan kaşıntı sıkıntı yaratır. Deride kırmızı kabartılar, parazitin deri altında yol alması ile oluşan tüneller görülebilir. Zaman zaman kaşıntıya bağlı ikincil deri enfeksiyonları gözlenebilmektedir.

Parazitin deri altında oluşturduğu tüneller en sık parmak aralarında, bileklerde, ayaklarda, koltuk altında, göbek çevresinde ortaya çıkabilmektedir. Çocuklarda ise yüz, saçlı deri, kulak arkasında sık gözlenir.

Uyuz tanısı mikroskobik inceleme ile koyulur ve tedavide genel hijyenik önlemlerin yanı sıra ilaç tedavisi de uygulanmaktadır.