Adana Nasır Tedavisi, Adana Cildiye Nasır Tedavisi, Adana Hastane Nasır Tedavisi, Adana Radyofrekans ile Nasır Tedavisi, Adana Radyofrekans ile Nasır Tedavisi Yaptıranlar

Nasır (Kallus-Korn) hastalığı ve tedavisi için Adana'da Uzm. Dr. Pınar Bozkurt dermatoloji kliniğinden randevu alabilirsiniz.

Genellikle kemik çıkıntılarına denk gelen basınç alanlarında sürtünme, çarpma gibi tekrarlayan travmalara bağlı olarak gelişen bölgesel deri kalınlaşmasıdır. Ayak beşinci parmak kenarı tipik yerleşim yeri olmakla birlikte ayak tabanında da sık görülür. Özellikle temasla birlikte ağrı artışı olur.

Tedavide altta yatan mekanik nedeni ortadan kaldırmak gerekir. Deri inceltici solüsyonlar, kriyoterapi, koterizasyon ve gerekli olgularda cerrahi eksizyon yapılabilir.

Nasır, çeşitli sebeplerden ve sürtünmeden dolayı derinin kalınlaşması durumudur. Üst tabakada bulunan derinin sertleşmesi sonucu alttaki dokuları irrite ederek aşağıya doğru yapılanır. Sert nasırlar genelde parmak üstleri ve serçe parmağın kenarına yerleşir. Yumuşak nasırlar ise akıntıya yol açar. Parmak aralarında sürtünen yüzeyler arasında gelişirler.

Nasır Neden Olur?

Ayağa uymayan ayakkabılar. Dar ayakkabılar baskıdan dolayı nasırı oluşturur. Geniş ayakkabılar da ayağın ayakkabı içerisinde kaymasına ve sürtünmeye neden olurlar
Ayak parmak deformasyonları(çekiç ve pençe parmak gibi..)

Topuklu ayakkabılar

Düz taban (pes planus), yüksek kavis(pes cavus) gibi ayak basınç değer değişiklikleri de nasıra sebep olmaktadır.

Teşhis ve Tedavi Süreci

Nasırın oluşum durumu öncelikle analiz edilir. Eğer kemik deformasyonuna bağlı bir nasır tedavi edilecekse öncelikle kemik deformasyonu giderilmeli bununla beraber nasır tedavisi yapılmalıdır.

Ayakların taraklı olmasına bağlı serçe parmakta nasır oluşumu mevcutsa bunyon koruyucularla sürtünme önlenerek beraberinde tedaviye başlanmalıdır. Hastanın basma problemine bağlı nasırı var ise ayak tabanını destekleyen kişiye özel olarak hazırlanan tabanlık verilerek denge sağlanmalı ve nasır tedavisine beraberinde başlanmalıdır. Nasırın boyutuna göre seans sayısı uzman tarafından belirlenir. Haftalık ya da 15 günlük periyotlarla seanslar yapılır. Podiatry cihazları kullanılarak ölü tabakalar her seansta temizlenir. Hastaya ev kullanımı için ilaçlar önerilir. Cerrahi bir yöntem olmamakla beraber hasta seans sonrası günlük yaşantısına geri döner. İşlemler ağrısız ve acısızdır.

Nasık Hakkında Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Nasır tedavisi sonrasında tekrar nasır olma ihtimali var mıdır?

Evet, nasır tedavisi kesin bir çözümdür ancak tedavi sonrasında gerekli bakımların yapılmaması veya çevre faktörlerin devam etmesi durumunda tekrar edebilir.

Nasır bandı yeterli ve etkili bir tedavi midir?

Gerekli müdahale uzman kontrolü sonrasında yapılmalıdır. Nasırın boyutuna göre tedavi yöntemi belirlenir ve uygulanır.