Adana Seboreik Dermatit, Adana Seboreik Dermatit Saç Dökülmesi, Adana Seboreik Dermatit Tedavisi, Seboreik Dermatit Tedavisi 2024 Adana, Adana Seboreik Dermatit Egzama

Seboreik Dermatit hastalığı ve tedavisi için Adana'da Uzm. Dr. Pınar Bozkurt dermatoloji kliniğinden randevu alabilirsiniz.

Daha çok saçlı deri, kaş dipleri, burun kenarı, yanaklar, kulak iç ve dış kısımlarında, pembe renkli kızarıklık üzerinde sarı yağlı kabuklanmalar şeklinde görülen bir egzamadır. Bazen göğüste ve koltuk altında da ortaya çıkabilir. Yorgunluk ve emosyonel stres hastalığı artırabilir. Deride zararsız bir şekilde yaşayan Malassezia isimli mantar mikrobunun aşırı artışı ve buna karşı deri savunma sisteminin verdiği aşırı yanıt nedeni ile oluştuğu düşünülmektedir.

Tedavide saçlı deri için Çinko pirition, selenyum sülfit, ketokonazol içeren kepek karşıtı şampuanlar düzenli kullanılır. Şampuan saçlı deride 5-10 dk bekletildikten sonra durulanmalıdır. Kepeklerin kalın olduğu hastalarda salisilik asitli, soyucu özelliği olan solüsyonlar yardımcı olabilir.

Yüzdeki ve vücuttaki şikayetler için mantara yönelik kremler önerilir. Kızarıklığın belirgin olduğu durumlarda ise kortizonlu kremler kullanılır. Kulak iç kısmı için ise kortizonlu kulak damlaları faydalı olur.

Seboreik dermatit; deride kızarıklık ve pullanma ile seyreden kronik (uzun süreli, tekrar eden) bir deri hastalığıdır.

Seboreik dermatit genellikle saçlı deride, yüzde (özellikle kaşlarda ve burun kenarlarında) göğüs ve sırt bölgesinde ortaya çıkabilmektedir. Seboreik dermatitin en erken belirtisi; saçlı deride kepeklenmedir. Daha sonra deride kızarıklık ve sarımsı yapışkan kabuklar ortaya çıkmaktadır.

Seboreik dermatit, tedavi edilmediği takdirde yayılabilen bir deri hastalığıdır. Bu nedenle zamanında müdahale edilmesi için doktora başvurmak önemlidir.

Klinik durum açısından seboreik dermatit; seboreik egzama  ile sedef  hastalığı arasındadır.  Bu nedenle seboreik dermatitin tedavisinde; sedef hastalığını tetiklediği bilinen iltihabi durumların tedavi edilmesi ve sedefi tetikleyen ilaçların kullanılmaması önem taşır.